Csökkent a gépjárműlopások száma tavaly. Míg 2014-ben 1024 bejelentés érkezett a legismertebb autóvadász-oldalra, addig 2015-ben csak 520 tulajdonos jelentkezett. A szakemberek szerint a kis és közepes kategóriájú autók védelmére a tulajdonosok többsége még mindig nem költ eleget.
A lopott autók között az első helyen most is a Volkswagen és a Toyota állt, ezeket követte a Ford, a Suzuki, a Renault és az Opel. Ezekből a márkákból fut a legtöbb autó az ország útjain.
A fejlesztők, a hatóságok, az autógyárak és a tolvajok között állandó macska-egér harc zajlik. Száz százalékosan biztos módszer, azaz ellophatatlan autó nincs, de rengeteg korszerű eszközzel lehet megnehezíteni a tolvajok dolgát.
Korábban a gyújtási, illetve izzítási rendszer megszakítása, a kormányra tett mechanikus védelem volt a jellemző. Ma már gyárilag is beépítenek bizonyos védelmi rendszereket az autókba, elektronikus megoldásokat, GPS-alapú műholdas védelmi rendszert alkalmaznak.
A GPS-es technológiának az az előnye is megvan, hogy a riasztási folyamat teljesen halkan történik, az autótolvaj nem tudja, hogy a jelzés már elindult.
A kis és közepes kategóriájú autók védelmére a tulajdonosok többsége nem költ eleget. És persze azt sem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az autóban, látható helyen semmit nem szabad hagyni, ami felkelthetné a tolvajok figyelmét.
Az ellopott autókat leggyakrabban illegális műhelyekbe viszik, ahol pillanatok alatt szétszerelik őket, az alkatrészek pedig a feketepiacra kerülnek. De gyakorta pihentetik is a lopott kocsikat, ilyenkor jöhet jól az autóvadászok munkája.
Forrás: hirado.hu