A rendszeresen bankoló magyarok 45 százaléka nyitott a digitális megoldásokra – mutatta ki egy reprezentatív felmérés.
A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók közel 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is.
Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.
A banki fiókhálózat zsugorodása nemzetközi tendencia, ráadásul ezt nálunk a szabályozás is erősíti. Ezért a pénzintézetek számára elengedhetetlen az alternatív csatornák kiépítése. Különösen így van ez, ha egy bank erős pozíciókkal kíván rendelkezni a magas jövedelműek körében, hiszen ők a legnyitottabbak az újfajta megoldásokra.
Forrás: hirado.hu