Nem a konkurencia megjelenését kifogásolnánk, ha városunkban is elérhető lenne az Uber-szolgáltatás, hanem, hogy az egyenlőtlen közteherviselés miatt jóval nagyobb anyagi hátrányból indulnának az egri taxisok az utasokért – árulta el az EGERhíreknek a megye legnagyobb személyi fuvarozó egyesületének elnöke.
Molnár Csaba, a City-Eger Taxi Személyszállítók Egyesületének elnöke hírportálunknak elmondta: míg egy “uberes” sofőr számára – aki egyébként bárki lehet regisztrációval és akár “friss” jogosítvánnyal is – csupán a benzinköltség jelent komolyabb költséget, addig a taxisok – köztük az egriek is – tisztességgel, becsülettel jelentős összegeket adóznak, komoly egyéb anyagi kiadásaik vannak, és szigorú feltételeknek kell megfelelniük évről-évre, hogy a “piacon” maradhassanak.
Molnár Csaba kifejtette: a City Taxi Eger sofőrjeit betéti társaságként foglalkoztatják, akik folyamatosan fizetik a különböző járulékokat (például TB) és évenként műszakilag levizsgáztatják járművüket.
“Induláskor” a taxióra megvásárlása, majd annak 2 évenkénti hitelesítése is komoly összeget, mintegy félmillió forintot emészt fel, arról nem is beszélve, hogy sokba kerülnek a tanfolyamok és a PAV2 járművezetői engedély megszerzése is- tette hozzá.
Molnár Csaba arról is beszélt: a taxisok költségeit havi tagdíj és az átlagnál jóval magasabb kötelező biztosítás terheli, utasbiztosítás formájában ún. ülésbiztosításként utasonként 25 ezer forintot kell fizetniük.
Mi taxisok tehát egyenlő feltételeket szeretnénk, vagyis hogy az Uber is ugyanannyi közterhet viseljen, mint mi, ez így lenne szerintünk tisztességes – foglalta össze az egyesület elnöke véleményét.
Írta: Keller Richárd